08 Mar
08Mar

Na de slechte berichtgeving over de Smatch in Munkzwalm en het niet voortbestaan onder de vleugels van een nieuwe uitbater, zagen wij ons genoodzaakt een andere oplossing voor de verkoop van het Swaelmke te zoeken.

Ons Swaelmke zal vanaf nu te koop zijn in de ‘Prik & Tik’ te Paulatem.

Ook via de website (www.heemkundekringzwalm.be), of via de bestuursleden van vzw Heemkundekring Zwalm, kan u het Swaelmke aankopen.

Een kerngroep van het bestuur ontwikkelde samen met Zwalms ereburger professor emeritus Denis De Keukeleire en de jarenlange expertise van Wim en Geertrui van Brouwerij De Graal in Brakel dit unieke blonde bier t.g.v. het 25 jarig bestaan van onze kring.
Op het etiket prijkt de statige Zwalmmolen, een speciaal voor ons bier ontworpen tekening van de hand van Zwalmenaar Marc Ghyselinck.

Het Swaelmke is een goudblond bier van hoge gisting (6,5%). Het biertje is volledig suikervrij en het kan dus perfect door diabetici gedronken worden.

* De e-mail zal niet worden gepubliceerd op de website.